INTREBARI FRECVENTE

1. Ce este un furnizor de gaze naturale?
Un furnizor de gaze naturale este un operator economic, licentiat de catre ANRE pentru a desfasura activitati de
furnizare a gazelor naturale catre consumatori. Furnizorii pot sa desfasoare aceasta activitate pe o perioada
determinata si sunt obligati de catre ANRE sa isi reinnoiasca licentele dupa o perioada de timp, astfel incat sa existe o
transparenta si o verificare permanents a situatiei acestora. CIS GAZ S.A. este furnizor autorizat ANRE din 2005.

2. Care este diferenta dintre distribuitor si furnizor?
Distribuitorul este cel care detine infrastructura necesara livrarii gazelor naturale catre consumatorul final (de ex.
Delgaz Grid, Hargaz, GazVest etc.), iar furnizorul este cel care apeleaza la serviciile distribuitorului pentru ca gazele
naturale sa ajunga la Dvs. (de ex. CIS GAZ S.A.). Distribuitorul asigura aceleași servicii de interventie si mentenanta
pentru toti furnizorii, serviciile fiind reglementate de catre ANRE, incluzand si citirea lunara a contorului de gaz.

3. In ce conditii pot schimba furnizorul de gaze naturale?
Conform Legii gazelor nr.123/2012, clientii finali de gaze naturale au dreptul sa isi schimbe furnizorul in mod gratuit, in
termen de 3 saptamani de la data solicitarii. Daca si-au exercitat dreptul de eligibilitate, clientii finali nu mai au dreptul
sa revina la furnizarea reglementata. Nu exista perioada contractuala de retentie in sistem, clientul avand oricand
optiunea de a opta pentru alt furnizor autorizat ANRE.

4. Ce inseamna furnizare reglementata?
Furnizarea reglementata se refera la sistemul traditional de tarifare, calculat periodic si impus de ANRE, aplicabil
tuturor consumatorilor care nu si-au exercitat inca optiunea de a negocia contractul pe piata libera. Ultimul termen de
liberalizare a pietei din Romania este 2021, iar pana in acel moment toti clientii, persoane fizice sau juridice, isi vor
negocia in mod individual contractul de furnizare gaze naturale cu unul dintre furnizorii autorizati. Lista acestor
furnizori este disponibila pe www.anre.ro.

5. Ce presupune schimbarea furnizorului de gaze?
Pe baza datelor primite de la client, CIS GAZ S.A. transmite oferta pentru furnizarea de gaze naturale. In urma acceptarii
ofertei, clientul primeste pe e-mail contractul cu CIS GAZ S.A. si notificarea rezilierii contractului cu vechiul furnizor.
Clientul semneaza contractul si notificarea si le transmite pe e-mail info@cisgaz.ro sau prin posta la adresa: CIS GAZ
S.A., str. Voinicenilor nr. 686, 547565 Santana de Mures, jud. Mures. Noul furnizor, CIS GAZ S.A., va inregistra contractul
si va trimite notificarea de reziliere catre vechiul furnizor si catre distribuitorul local (ex.: Delgaz Grid, Hargaz, Gaz Vest
etc.). In termen de 21 de zile de la transmiterea notificarii (preferabil incepand cu data de 1 a lunii urmatoare), clientul
intra automat in sistemul de furnizare CIS GAZ S.A.

6. Ce NU presupune schimbarea furnizorului?
-Nu sunt necesare operatiuni de schimbare contor.
-Nu sunt necesare alte operatiuni de schimbare/modificare sau alte interventii asupra instalatiei de racodare.
-Nu se emite un alt Aviz Tehnic de Racordare de catre CIS GAZ S.A., deoarece acesta este emis de catre societatea de
distributie gaze in conditiile impuse de aceasta.
-Nu exista costuri suplimentare legate de această schimbare.
-Intrucat totul se poate desfasura online sau prin posta, nu este necesara deplasarea ta la punctele noastre de lucru,
decat daca optezi pentru aceasta varianta.
-Nu esti obligat sa ramai o anumita perioada prestabilita in sistemul nostru de furnizare. Esti liber oricand sa alegi!

7. Cat este de complicat acest proces pentru client?
Este foarte simplu! Toata documentatia se poate transmite online, nefiind necesara deplasarea la sediile CIS GAZ S.A.,
decat daca aceasta este preferinta clientului. Nu sunt necesare operatiuni de schimbare contor sau alte
operatiuni/costuri suplimentare. Clientul final va achita consumul lunar efectiv, citirea contorului fiind realizata lunar
automat si obligatoriu de catre reprezentantii distribuitorului local (ex.: Delgaz Grid, Hargaz, Gaz Vest etc.), la fel ca in
cazul oricarui alt furnizor.

Intrebari frecvente:

8. Cat costa schimbarea furnizorului?
Schimbarea furnizorului nu implica niciun cost sau taxa, respectiv taxe de conectare sau contractare.

9. De ce as schimba furnizorul actual?
Pe baza analizei ofertelor furnizorilor de gaze naturale autorizati din România, esti liber sa alegi acel furnizor pe care il
consideri cel mai potrivit pentru tine. Este decizia ta, obligatoriu de finalizat pana in 2021! La CIS GAZ beneficiezi de
servicii de calitate si un tarif corect al gazelor naturale consumate, raportat la piasa actuala, facturat doar la consum
efectiv, nu la estimari. In plus, poti contracta servicii adiacente: verificare retea de gaze, verificare periodica centrala
termica etc. Practic, tot ce are legatura cu gazele naturale poate fi la un nr. unic de telefon distanta. Orice informare,
clarificare, sesizare sau nevoie ai avea, singura ta grija este sa retii nr. unic 0800 420 444 si CIS GAZ S.A. se ocupa de
solutionare, in cel mai scurt timp.

10. Cat costa gazul la CIS GAZ S.A.?
Tariful se stabileste în functie de produs, categoria de consum si zona de distributie a consumatorului. Vezi tarifele CIS
GAZ aici: https://www.cisgaz.ro/casa/gaze-naturale/

11. Cine va citi contorul dupa schimbarea furnizorului?
Indexul de consum al contorului de gaze naturale va fi citit, in continuare ca pana acum, de Distribuitorul in raza caruia
va aflati (de ex. Delgaz Grid, Hargaz, Gaz Vest etc.).

12. Care sunt conditiile de plata?
Conditiile de plata sunt cele stabilite prin contractul de furnizare gaze si se regasesc si pe facturs.

13. Se poate schimba calitatea si continuitatea alimentarii cu gaze naturale?
Schimbarea furnizorului nu implica modificari tehnice asupra retelei de distributie, nefiind afectata alimentarea cu
gaze naturale. Citirea contorului dumneavoastra va fi transmisa automat, catre noul furnizor, prin intermediul
distribuitorului.

14. Cum primesc factura?
Factura va va fi transmisa pe e-mail sau prin posta, in functie de optiunea Dvs. De retinut faptul ca pentru factura
electronica (pe email) CIS GAZ S.A. acorda o reducere de la tariful de consum gaze naturale.

15. Cum arata factura?

16. Unde si cum pot plati factura?
Plata facturilor se poate face prin Internet Banking, transfer bancar sau la ghiseul bancilor mai jos mentionate, in
urmatoarele conturi:
OTP BANK – RO63 OTPV 0000 0000 0230 3195
CEC BANK – RO27 CECE MS01 44RO N075 1257
BANCPOST – RO80 BPOS 2700 6673 504R On01
UNICREDIT BANK– RO55 BACX 0000 0045 4759 3000
BCR – RO66 RNCB 0188 0349 6044 0005
ING BANK – RO98 INGB0011000055228911, valabil pentru clientii care au cont deschis la ING BANK
si la toate terminalele Payzone.
Din 15 Aprilie 2018, puteti achita factura si la sediile Bancii Transilvania (client BT), la multifunctionalele BT Express+
(e nevoie de autentificare cu cardul BT) sau prin serviciul de Internet Banking BT24 – plata utilitati.
Direct cu cardul personal (Visa, Mastercard, Maestro) pe portalul CIS GAZ S.A.: www.cisgaz.ro, sectiunea CONTUL MEU.

17. Doresc sa inchei un contract, dar nu sunt proprietar.
In acest caz veti avea nevoie de un acord de acces de la distribuitor.

18. Intenționez sa schimb furnizorul, dar contractul actual este pe numele unei persoane care a decedat.
In cazul in care titularul este decedat, mostenitorul de drept trebuie sa rezilieze contractul de pe numele decedatului si
sa intocmeasca un nou contract pe numele sau, ulterior putand sa schimbe furnizorul.

19. Cine va efectua reviziile tehnice periodice ale instalației?
Reviziile vor fi facute in continuare de catre societati autorizate ANRE in acest scop, de pe plan local.
ATENTIE: Consumatorul are obligatia de a efectua verificarea si revizia instalatiei de utilizare a gazelor naturale in
conditiile si la termenele prevazute de legislatia in vigoare.
CIS GAZ nu isi asuma resposabilitatea pentru sistarea furnizarii de catre distribuitor datorita expirarii verificarii tehnice
periodice.

20. Sunt debransat de la retea si doresc sa inchei un contract.
In acest caz, consumatorul va achita taxa de rebransare la distribuitor, daca este cazul, si ulterior va incheia contractul
de furnizare cu noul furnizor.

21. De ce depinde valoarea facturii de gaze?
Valoarea facturii depinde de tariful – exprimat in lei/MWh – negociat de client cu furnizorul de gaze naturale si consumul
efectiv, si este exprimata ca produs al cantitatii de gaze consumate (m3) si PCS (indicator de calitate stabilit de
Transgaz). Consumul efectiv depinde de echipamentul de incalzire folosit si pierderile termice ale imobilului.

22. Ce inseamna consumator B1, B2, B3 și B4?
Categoria B1 de consum gaze naturale reprezinta majoritatea clientilor din România si se refera la persoanele fizice si
juridice care inregistreaza un consum de gaze naturalede pana la 23 MWh/an.
Categoria B2 cuprinde acele persoane fizice si juridice care inregistreza un consum intre 23-116 MWh/an.
Consumatori B1 si B2 pot fi: persoane fizice, cabinete medicale sau notariale, birouri, brutarii, agentii imobiliare,
pensiuni, firme mici etc.
Categoria B3 se refera la persoanele fizice si juridice care inregistreaza un consum intre 116 MWh/an si 1162 MWh/an.
Categoria B4 se refera la persoanele fizice si juridice care inregistreaza un consum intre 1162 MWh/an si 11627
MWh/an.

23. Daca am intrebari, cui ma adresez?
Pe email info@cisgaz.ro sau la numarul 0800 420 444, disponibile 24/7.